Om Kloudy

‘’In-vogue, elegant, and durable jewelry shouldn’t have to break the bank’’ – Kloudys mission.

När jag letade efter ett vackert smycke till min flickväns födelsedag år 2021, påbörjade jag en resa som ledde till en både ögonöppnande och besviken insikt. Jag upptäckte att de flesta smyckesmärken säljer lågkvalitativa smycken som snabbt tappar färgen och inte alls håller över tid — smycken du bara kan använda ett fåtal gånger. Och om man vill ha bättre kvalitet, får man räkna med ett orimligt högt pris.

Jag letade efter något mittemellan, men hittade ingen aktör som levde upp till de här kriterierna, vilket förvånade mig. Med min entreprenörsanda kunde jag inte låta bli att tänka att jag kanske hittat ett tomrum på marknaden. Och med min flickväns passion för smycken kunde vi faktiskt vara på väg mot något riktigt speciellt tillsammans.

Vi började skriva ner alla idéer som kom upp när vi tänkte på att starta vårt eget smyckesmärke. Vi tog kontakt med tillverkare och innan vi visste ordet av hade vi börjat arbeta på våra allra första Kloudy-smycken.

Efter att ha lagt nästan ett år på att designa vår första kollektion och hitta de rätta materialen för att säkerställa att kvaliteten verkligen är den bästa, lanserade vi Kloudy i december 2022. Sedan dess har vi med passion och engagemang drivit varumärket framåt.

Vi tror helt enkelt att trendiga och eleganta smycken, tillverkade i hållbara material, inte ska behöva kosta en förmögenhet.